Largest Contentful Paint (LCP)

אחד המדדים המרכזיים שבהם מפתחי אתרים ומעצבי אתרים מתמקדים הוא ה- Largest Contentful Paint (LCP).

LCP מודד את הזמן שלוקח לרכיב הגדול ביותר בדף אינטרנט להיות גלוי למשתמש.

במאמר זה, נחקור את המושג LCP, את משמעותו בשיפור חווית המשתמש, וכמה טכניקות מעשיות לשיפורו.

מומחה לשיפור מהירות אתר וורדפרס ממתין לך:

כדי שאוכל להאיץ לך את האתר ולהביאו לציונים ירוקים,

ניתן לחייג למספר 052-8211117 או למלא את הטופס:

מה זה Largest Contentful Paint?

Largest Contentful Paint (LCP) הוא מדד חיוני שהציגה גוגל כאחד ממדי Core Web Vitals כדי לכמת את מהירות הטעינה והביצועים הנתפסים של דפי אינטרנט.

הוא מודד את הזמן שלוקח לרכיב התוכן הראשי, בדרך כלל תמונה, סרטון או טקסט ברמת הבלוק, להפוך לגלוי למשתמש.

LCP נחשב לאינדיקטור מכריע של חווית משתמש מכיוון שהוא משקף ישירות כמה מהר משתמשים יכולים לגשת לתוכן המשמעותי של דף אינטרנט ולקיים איתו אינטראקציה.

למה LCP חשוב?

למדד LCP יש שתי מטרות:

  • חווית משתמש משופרת:

אתרים בטעינה איטית מתסכלים את המשתמשים ומובילים לשיעורי יציאה גבוהים יותר מדף הכניסה.

LCP משפיע ישירות על המהירות הנתפסת של דף אינטרנט, וזמן LCP קצר יותר תורם לחוויית משתמש טובה יותר.

זמני טעינה מהירים יותר מובילים להגברת מעורבות המשתמש, שיפור בשיעורי ההמרה ושביעות רצון לקוחות כללית.

  • קידום אתרים ודירוג חיפוש:

האלגוריתם של גוגל מחשיב את מהירות הדף וחווית המשתמש כגורמי דירוג חשובים.

אתרים עם זמני LCP מהירים יותר נוטים יותר לדרג גבוה יותר בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERP), למשוך יותר תנועה אורגנית ולשפר את הנראות שלהם.

מדידת Largest Contentful Paint

LCP נמדד באמצעות ניטור משתמש אמיתי (RUM) או כלי מעבדה.

RUM אוספת נתונים ממשתמשים בפועל המבקרים באתר, בעוד שכלי מעבדה מדמים אינטראקציות של משתמשים.

PageSpeed Insights ו-Lighthouse של Google הם כלי מעבדה פופולריים המספקים מדידות LCP ומציעים תובנות חשובות לגבי אופטימיזציה של ביצועים.

הזינו את כתובת האתר ולחצו "בדוק את האתר שלי".

עם הלחיצה, נעביר אתכם אל PageSpeed Insights של גוגל.

בסיום הסריקה תוכלו לראות חלק מהבעיות הקיימות.

גורמים המשפיעים על LCP

מספר גורמים משפיעים על זמן ה-LCP של דף אינטרנט. הבנת הגורמים הללו עוזרת למפתחים לזהות אזורים לשיפור.

כמה גורמים נפוצים כוללים:

זמן תגובה של שרת:

זמני תגובה איטיים של השרת מגדילים את הזמן שלוקח לאחזר

ולעבד את רכיב התוכן הגדול ביותר, מה שמוביל לזמן LCP ארוך יותר.

אופטימיזציה של ביצועי צד השרת, מינוף מנגנוני אחסון במטמון

ושימוש ברשתות להעברת תוכן (CDNs) יכולים לעזור להפחית את זמני התגובה של השרת.

משאבים חוסמי רינדור:

קובצי JavaScript ו-CSS החוסמים את העיבוד של הדף יכולים להשפיע באופן משמעותי על LCP.

צמצום השימוש במשאבים חוסמי רינדור, אופטימיזציה של האספקה שלהם והטמעת טכניקות של טעינה עצלה יכולים לשפר את זמני ה-LCP.

אופטימיזציה של תמונה:

תמונות תורמות לרוב לרכיב התוכן הגדול ביותר בדף.

אופטימיזציה של תמונות על ידי דחיסתן, שימוש בפורמטים מודרניים של תמונה כמו WebP

ומתן ממדים מתאימים יכולים להפחית משמעותית את זמני ה-LCP.

סקריפטים של צד שלישי:

סקריפטים של צד שלישי, כגון מעקבי ניתוח או ווידג'טים של מדיה חברתית, יכולים להכניס עיכובים ולהשפיע על LCP.

הערך בקפידה את נחיצותם של סקריפטים של צד שלישי ושקול טעינה אסינכרונית או דחיית ביצועם כדי לשפר את ה-LCP.

מה נחשב ציון LCP טוב?

בהקשר של שיפור מהירות אתרים LCP מודד את זמן טעינת האלמנט הכי גדול בעמוד. אז מה נחשב ציון טוב?

ציון LCP מחושב לפי:

  • LCP של מתחת 2.5 שניות – ציון טוב
  • LCP של 2.5-4 שניות – דרוש שיפור
  • LCP של 4 שניות ומעלה – ציון גרוע
Largest contentful paint
Largest contentful paint

טכניקות לשיפור ה-LCP

  • בצע אופטימיזציה של עיבוד צד השרת:

יישום עיבוד צד שרת (SSR) או טכניקות יצירת אתרים סטטיים (SSG) יכול להפחית את הזמן שלוקח לעיבוד התוכן הראשוני בדף, ובכך לשפר את ה-LCP.

  • Lazy load:

טעינה עצלה מעכבת את הטעינה של משאבים לא קריטיים, כגון תמונות או רכיבים מחוץ למסך, עד שהם יידרש.

טכניקה זו יכולה לשפר משמעותית את זמני ה-LCP על ידי מתן עדיפות לטעינה של רכיב התוכן הגדול ביותר.

  • צמצם ודחיס משאבים:

צמצום קובצי HTML, CSS ו-JavaScript מפחית את גודל הקבצים שלהם, וכתוצאה מכך הורדות מהירות יותר טובות.

בנוסף, דחיסת משאבים באמצעות אלגוריתמי דחיסה של gzip מקטינה עוד יותר את גודלם ומשפרת את זמני הטעינה.

  • תעדוף משאבים קריטיים:

זיהוי ותעדוף משאבים קריטיים הדרושים לעיבוד רכיב התוכן הגדול ביותר יכול להבטיח שהם נטענים ומוצגים במהירות.

השתמש בטכניקות כמו טעינה מראש ורמזים למשאבים כדי לייעל את סדר הטעינה.

  • אופטימיזציה של תמונה:

דחיסת תמונות, ציון ממדים ומינוף טכניקות תמונה רספונסיביות כמו srcset

וגדלים יכולים לשפר משמעותית את ה-LCP על ידי הפחתת זמני הטעינה של התמונה.

לסיכום, Largest Contentful Paint ממלא תפקיד חיוני בביצועי האתר ובחוויית המשתמש.

על ידי הבנת LCP ויישום טכניקות אופטימיזציה שונות,

מפתחי אתרים יכולים לשפר משמעותית את מהירות הטעינה של דפי אינטרנט,

להפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה, לשפר את דירוג החיפוש ולספק חווית משתמש כללית טובה יותר.

תעדוף אופטימיזציה של LCP, יחד עם מדדי הליבה של חיוני אינטרנט אחרים,

הוא צעד לקראת בניית אתרים יעילים, מהירים וידידותיים למשתמש בנוף הדיגיטלי של היום.

השמעת המאמר לכבדי ראייה

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 41 ביקורות
×
js_loader