Cumulative Layout Shift (CLS)

אחד המדדים של גוגל למהירות אתר הוא Cumulative Layout Shift (CLS).

CLS מודד את היציבות החזותית של דף אינטרנט על ידי הערכת התנועה הבלתי צפויה של רכיבי עמוד במהלך תהליך הטעינה.

במאמר זה, נעמיק במושג CLS, ההשלכות שלו על גולשים באתר שלכם

וכיצד אתם יכולים לבצע אופטימיזציה לאתרים שלהם כדי למזער את השפעתו.

מומחה לשיפור מהירות אתר וורדפרס ממתין לך:

כדי שאוכל להאיץ לך את האתר ולהביאו לציונים ירוקים,

ניתן לחייג למספר 052-8211117 או למלא את הטופס:

מה זה Cumulative Layout Shift?

Cumulative Layout Shift זה מדד של Core Web Vitals של גוגל שמתייחס לתנועה פתאומית

ובלתי רצונית של רכיבי עמוד בזמן שדף אינטרנט נטען או נמצא איתו באינטראקציה.

זה מתרחש כאשר הממדים של אלמנטים גלויים משתנים באופן בלתי צפוי, מה שגורם למשתמשים לאבד את מקומם,

ללחוץ על קישורים לא מכוונים או לחוות תחושה כללית של תסכול.

CLS מחושב על ידי הכפלת שבר ההשפעה (כמות הסטת הפריסה) עם שבר המרחק (עד כמה האלמנט הוסט) עבור כל אירוע משמרת, ולאחר מכן סיכום הערכים הללו.

מדוע CLS חשוב?

CLS חשוב מכיוון שהוא משפיע ישירות על חווית המשתמש ועלול להוביל להשלכות שליליות על שיפור מהירות האתר.

כאשר אלמנטים משתנים באופן בלתי צפוי,

זה משבש את הזרימה של המשתמש ועלול לגרום ללחיצות לא מכוונות, במיוחד במכשירים ניידים שבהם הקשות בשוגג נפוצות.

תארו לעצמכם שאתם מנסים לקרוא מאמר ובדיוק כשאתם עומדים ללחוץ על קישור,

פרסומת נטענת ודוחפת את כל התוכן למטה, וגורמת לכם ללחוץ על משהו שלא התכוונתם.

זה יכול להוביל לתסכול, ובמקרים מסוימים, למשתמשים לנטוש את האתר לחלוטין.

ההשפעות של CLS על גולשים

Cumulative Layout Shift משפיע על מספר גורמים כגון:

חווית משתמש שלילית:

ציון CLS גבוה יכול להשפיע באופן משמעותי על חווית המשתמש.

המשתמשים מצפים לחוויית גלישה חלקה ועקבית, ושינויים בלתי צפויים יכולים להקשות על ניווט או צריכת תוכן, מה שמוביל לתסכול ומעורבות מופחתת.

שיעורי המרות מופחתים:

אם הפריסה של אתר אינטרנט משתנה כל הזמן, זה יכול לערער את האמון

והביטחון של המשתמשים באתר, ובסופו של דבר להוביל לשיעורי המרה נמוכים יותר.

משתמשים עשויים להסס לבצע רכישה או לשלוח מידע רגיש אם הם תופסים את האתר כלא אמין או מעוצב בצורה גרועה.

השפעת SEO:

גוגל מחשיבה CLS כגורם חשוב בקביעת דירוג מנועי החיפוש.

אתרים עם ציון CLS נמוך נוטים יותר להיות מועדפים על ידי מנועי החיפוש,

מה שגורם לנראות גבוהה יותר ולתנועה אורגנית.

מצד שני, אתרים עם ציוני CLS גבוהים עשויים לחוות ירידה בדירוג, מה שמשפיע על הנוכחות המקוונת הכוללת שלהם.

איזה ציון CLS נחשב טוב?

CLS מודד את הערך הכולל של השינויים הלא יציבים האלו בעיצוב בזמן הטעינה של העמוד.

ציון CLS נמדד לפי:

  • ציון CLS טוב – קטן מ 0.1 שניות
  • ציון CLS דרוש שיפור – בין 0.1 ל- 0.25
  • ציון CLS גרוע – מעל 0.25

הזינו את כתובת האתר ולחצו "בדוק את האתר שלי".

עם הלחיצה, נעביר אתכם אל PageSpeed Insights של גוגל.

בסיום הסריקה תוכלו לראות חלק מהבעיות הקיימות.

אופטימיזציה של CLS

טעינה מראש ושמירת מקום

אחת הסיבות העיקריות ל-CLS היא כאשר תמונות או סרטונים נטענים לאחר הפריסה הראשונית, דוחפים תוכן למטה.

על ידי ציון ממדים ב-HTML או שימוש ביחסי גובה-רוחב של CSS, מפתחים יכולים לשמור מקום לרכיבי מדיה, ולמנוע שינויים פתאומיים בפריסה.

Lazy load

הטמעת טעינה עצלה מאפשרת לטעון תמונות וסרטונים רק כשהם עומדים להיכנס לנקודת התצוגה של המשתמש,

מה שמפחית את הסבירות לשינויים בלתי צפויים.

טכניקה זו מבטיחה שתוכן קריטי מקבל עדיפות, ומספקת חווית משתמש טובה יותר.

שימוש באנימציות CSS

ניתן להשתמש בהנפשות CSS כדי להעביר אלמנטים בצורה חלקה.

על ידי ציון משכי אנימציה והקלה על פונקציות,

מפתחים יכולים להבטיח ששינויים מתרחשים בהדרגה ולא בפתאומיות, ולמזער את ההשפעה של שינויים.

בדיקה וניטור

בדוק באופן קבוע אתרים באמצעות כלים כמו PageSpeed Insights של Google, Lighthouse או GTmetrix כדי לזהות בעיות CLS.

ניטור מדדי CLS לאורך זמן עוזר למפתחים לזהות אזורים בעייתיים ולעקוב אחר האפקטיביות של מאמצי האופטימיזציה.

Cumulative Layout Shift הוא מדד קריטי המשפיע ישירות על חווית המשתמש באתרים.

שינויים בלתי צפויים בפריסה עלולים להוביל לתסכול, לירידה בשיעורי ההמרה, ואף להשפיע על דירוג מנועי החיפוש.

על ידי הבנת הסיבות ויישום טכניקות אופטימיזציה,

מפתחים יכולים למזער CLS ולספק למשתמשים חווית גלישה חלקה ומושכת יותר.

זכru, מתן עדיפות ליציבות חזותית ואספקת חוויה עקבית היא חיונית בנוף המקוון התחרותי של ימינו.

השמעת המאמר לכבדי ראייה

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 41 ביקורות
×
js_loader