באתרי E-commerce כל גולש שנכנס זה לקוח פוטנציאלי, וכמו שאתם יודעים, כל לקוח שווה זהב.
יש הרבה אלמנטים שמשפיעים על הגולש אם לקנות דרך האתר שלכם.
האם ה-UI/UX של האתר בנוי טוב ונוח לנווט בו, האם כל העמודים החשובים כמו הקטגוריות הראשיות נמצאים במרחק לחיצה אחד, האם האתר עצמו נראה טוב וסמכותי ומשדר אמינות לגולש.
אבל עוד דבר שלפעמים מתפספס אבל הוא מאוד קריטי זה שיפור מהירות לאתר איקומרס.
אתרים גדולים, שמציעים מגוון תמונות וסרטונים של המבחר הרב של המוצרים שלהם נוטים להפוך לאתרים כבדים מאוד מהר מאוד.
אבל איך זה משפיע על כמות הגולשים שנכנסים אליכם ועל כמות המכירות שאתם עושים?
כדי שאוכל להאיץ לך את האתר ולהביאו לציונים ירוקים,
ניתן לחייג למספר 052-8211117 או למלא את הטופס:
למה צריך שיפור מהירות לאתר איקומרס?
אז כמו שהזכרנו למעלה, אתרי איקומרס נוטים ליהיות אתרים כבדים במשקל.
אתם כמובן רוצים להציע יותר מוצרים לגולשים כדי שיהיה להם יותר מבחר בשביל לקנות ממכם.
אבל על כל מוצר אתם חייבים גם להוסיף תמונות, כדי שהגולש יבין איזה מוצר הוא מחפש ואיזה אתם מציעים.
לפעמים יש לכם מוצר שדורש אולי הדגמה ויזואלית אז אתם מחליטים להעלות סרטון שמראה אותו.
אז כל הדברים האלה מגדילים את משקל האתר, מה שגורם לאתר להטען לאט יותר, פוגע בחווית הגלישה של הגולש, ומאיץ את אחוזי הנטישה באתר שלכם.
ידוע שעל כל שנייה אחת נוספת של טעינת עמוד או מעבר מעמוד לעמוד, מוריד את יחס ההמרה בממוצע של כ-15-20%.
וככל שמספר הגולשים של האתר האיטי שלכם גדול יותר, כך גם מספר הגולשים שעוזבים גודל, וגם גודל ההפסדים של הרווח שלכם.
פרמטרים שמושפעים לרעה ממהירות טעינה איטית
אז כן, אתר איקומרס איטי משפיע על אחוזי נטישה.
אבל מה עוד נפגע באתר מהאיטיות שלו?
הנה כמה דוגמאות:
איבוד טרפיק
אז כמו שאמרנו לפני, עם אחוזי נטישה גבוהים אתם מאבדים לקוחות משלמים פוטנציאלים.
כשלקוח נכנס לחנות בגדים, ורואה שיש תור מהדלת בכניסה ועכשיו הוא חייב לחכות לתור שלו להכנס, הוא כנראה יעדיף ללכת לחנות אחרת שלא תמרח אותו בכניסה.
אז ככה גם הגולשים שלכם, הם לא רוצים להמרח בכניסה.
ואם הם כן רואים שזה קורה באתר שלכם, הם יעדיפו להמשיך הלאה לאתר אחר.
הטרפיק האורגני הזה שאתם מאבדים גם משפיעים על המיקומים שלכם במנועי חיפוש.
גוגל, לדוגמא, רואה שיפור מהירות טעינה לאתר איקומרס אלמנט שמשפיע על מיקום התוצאה של האתר ואתר איטי לא יופיע בתחילת הרשימה.
ירידה בשיעור המרה
מהירות זמני טעינה של אתר איקומרס איטי יכולים להרוג מהר את יחסי ההמרה של האתר שלכם.
אם הגולש בחר להישאר באתר שלכם למרות הטעינה האיטית, הסיכוי שהוא יבצע רכישה ממכם יורדת משמעותית.
מחקרים (כמו בקישור הזה) מראים שאפילו שנייה אחת של טעינה מעבר משפיעה משמעותית על אחוזי המרה באתר.
לקוחות רוצים חווית גלישה וקנייה חלקה ללא עיכובים, ואתר איטי פוגע בחוויה הזאת.
גולש כנראה יבחר לא לקנות מכם, אם לוקח הרבה מאוד זמן לעמוד של התשלום לעלות.
חווית UI/UX לא טובה
חווית משתמש (UX) מהווה חלק קריטי בהצלחה של אתר איקומרס.
אתר איטי מוביל חווית משתמש לא טובה, שנותנת לגולש עצבים ותסכול.
עמודים שנטענים לאט עלולים לגרום לתמונות שבורות, כפתורים לא ריספונסיבים, ואי-נוחות כללית לשימוש האתר.
לקוחות שלא יכולים לראות תמונה של מוצר שהם מתלבטים לקנות, או לא מצליחים להוסיף מוצרים לסל קניות כי הכפתור לא עובד כנראה יקבלו רושם רע מהאתר שלכם.
חוויה כזו עלולה לגרום לגולשים לעזוב את האתר, ולכם לאבד רווחים פוטנציאלים, וזה משהו ששיפור מהירות לאתר איקומרס עוזר לפתור.
נפילה במספר גולשים חוזרים
אחד הדברים הכי חשובים כשבונים מותג באתר איקומרס שלכם זה בסיס לקוחות נאמן.
לקוחות שכבר קנו מהאתר שלכם ואהבו את המוצרים, כנראה ירצו לחזור לקנות שוב.
אבל אם הם עכשיו חוזרים לאתר, ורואים שהוא נטען ממש לאט ולא מגיב טוב כנראה לא יחזרו לאתר שלכם.
כי בזמן שיקח לאתר שלכם להטען הם יספיקו כבר למצוא מוצר דומה באתר אחר ולקנות שם.
אתר שנטען מהר ועובד בצורה מתוקתקת יחזיר את הלקוחות שלכם כדי לקנות עוד, בזמן שאתר איטי יבריח אותם, ויתן לכם הפסדים ברווח.
שיפור מהירות טעינה לאתרי איקומרס – שאלות תשובות
למה חשוב לעשות שיפור מהירות לאתר איקומרס?
מהירות טעינת האתר חיונית אתרי איקומרס כי היא משפיעה ישירות על חווית המשתמש והצלחת העסק.
אתרים בטעינה איטית מובילים למבקרים מתוסכלים שיש להם סיכוי גבוה יותר לנטוש את עגלות הקניות שלהם או לעזוב את האתר שלך לגמרי.
אתר אינטרנט מהיר מבטיח חווית משתמש חלקה יותר, מעודד אחוזי המרה גבוהים יותר ושומר על מעורבות הלקוחות.
כיצד אוכל למדוד את מהירות טעינת העמוד של אתר האיקומרס שלי?
אתה יכול למדוד את מהירות הטעינה של האתר שלך באמצעות כלים ושירותים מקוונים שונים כמו PageSpeed Insights, GTmetrix, או Lighthouse.
כלים אלה מספקים תובנות מפורטות לגבי ביצועי האתר שלך, ומדגישים תחומים הדורשים שיפור.
ניטור מהירות הטעינה של האתר שלך באופן קבוע זה חיוני לשמירה על ביצועים מיטביים.
מהם כמה טיפים לשפר את מהירות הטעינה של אתר האיקמורס שלי?
ישנן מספר טיפים לייעול מהירות טעינה של אתר איקומרס, והם:
- דחיסת תמונה: דחיסה ואופטימיזציה של תמונות, עם תוסף כמו שורט פיקסל, כדי להקטין את גודל הקובץ שלהן מבלי לפגוע באיכות.
- שמירת מטמון של דפדפן: הטמעת מטמון של דפדפן כדי לאחסן משאבים סטטיים באופן מקומי, תוך צמצום זמני הטעינה של מבקרים חוזרים.
- רשת אספקת תוכן (CDN): השתמש ב-CDN כדי להפיץ את תוכן האתר שלך על פני מספר שרתים, תוך צמצום זמני התגובה של השרת.
- מזעור בקשות HTTP: צמצם את מספר בקשות ה-HTTP על ידי שילוב וצמצום קבצי CSS ו-JavaScript.
- אופטימיזציה לנייד: ודא שהאתר שלך מגיב לנייד ומותאם לטעינה מהירה במכשירים ניידים.
- ביצועי שרת: בחר ספק אירוח ושרת אמינים שיכולים להתמודד עם דרישות התנועה של האתר שלך.
- יעילות קוד: בצע אופטימיזציה של הקוד והסקריפטים של האתר שלך כדי למנוע אלמנטים מיותרים ולשפר את היעילות.
בעולם האיקומרס, שבו כל שנייה חשובה, המהירות שבה האתר שלך נטען יכולה להרים את העסק או להפיל אותו.
ההשלכות השליליות של אתר שנטען לאט ברורות:
- אובדן תנועה
- ירידה בשיעורי ההמרה
- ממשק משתמש וחוויה גרועים
- ירידה במשתמשים חוזרים
כדי להבטיח את ההצלחה ארוכת הטווח של אתרי האיקומרס שלכם, תבדקו את מהירות האתר שלכם ותחשבו על להטמיע ולהשקיע בדרכים לשיפור מהירות לאתר האיקומרס שלכם.
בכך, לא רק תמשכו ותשמרו יותר לקוחות אלא גם תבססו את המותג שלך כמוביל בשוק.